Dag 6

11 augustus 2022 - Izmir, Turkije

Vandaag hebben we in de haven van een heerlijk ontbijt genoten. Daarna voeren we deze haven uit en hese we de zeilen. In het begin was het nog een windkracht drie maar later trok de wind aan tot een windkracht 4A5. Dus werden uiteindelijk de zeilen weer gestreken. Er volgde een zeer hobbelige wiebelende vaart naar de kust. De golven waren best hoog waardoor we ons goed moesten vasthouden. Gelukkig bracht de kapitein ons naar rustiger vaarwater. In een gebied met heel veel eilanden vonden we uiteindelijk een soort van Lagoon. Prachtig helder water alsof het een soort zwembad was maar we voor anker lagen. Daar hebben we weer genoten van een heerlijke lunch gevolgd door wat kanovaren, snorkelen en lekker chillen en boekjes lezen. We hadden overigens ook weer een heerlijk diner. Voorgerecht was een heerlijke bietencarpaccio gevolgd door een heerlijke steak! De bemanning is super aardig en heel erg behulpzaam! We leren ook wat turkse woordjes, vooral Daan pikt het snel op en kan al zinnetjes maken!

1. Marieke:
    11 augustus 2022
    Wat heerlijk om dit alles weer te herbeleven, fijn dat jullie zo genieten! Ik heb het toen ook geweldig gehad! Fantastisch weer mooie baaien , heeeerlijk eten en fijne mensen(crew) aan boord! Je komt zeker niets te kort! Genieten maar weer , het is zo weer voorbij !!! Liefs Marieje